středa 13. února 2013

Tam, kde jsem doma

Jak jste možná postřehli, pocházím z Ostravy. Ostrava je sice město černé, špinavé a ošklivé, ale já ho miluju, protože jedině tam mám pocit, že jsem opravdu doma. Sice už sedmým rokem pobývám v Brně, ale Ostrava je prostě srdeční záležitost.
A co tam vůbec dělám, když tam jedu?
Tumblr_mgapaibuz11qdlmhfo1_400_large
Ve svém dětském pokojíčku mám klavír, na který jsem hrála celých 8 let. Dříve jsem to nesnášela, protože mě do toho naši (zvláště babička) nutili. Celou střední jsem na klavír ani nešáhla, ale loni v lednu jsem si řekla, že by bylo fajn zase začít. Stáhla jsem si různé noty, a začala jsem se učit nové songy. Musím říct, že hraní mě neskutečně uklidňuje...prostě to miluju. Dokážu u toho sedět i několik hodin. A abych se "pochlubila" umím zahrát třeba melodii z Requiem for dream a pár písní z Amélie.

Stodolní ulice, tu zná asi každý Ostravak. Jo, když už jsem v Ostravěnce, tak se tam většinou stavím na drinka se starými kamarády. Musím uznat, že párty v Brně už mě dávno nebaví, ale Stodolní... tam se prostě vždycky maximálně bavím :)
OC Karolina. Naše "fukušima" :D Je to tam šílený labyrint, nikdy nemůžu najít obchod, do kterého chci jít, proto si vždycky vezmu mapku celého obchoďáku a chodím podle něj :D Ale celkově se mi vzhled obchoďáku moc líbí, o dost víc, než třeba Futurum nebo Avion. Jsem hlavně ráda, že tam jsou i značky, které v Brně nejsou, třeba Oodji, Mohito apod. No a pokud neutratím většinu peněz na Stodolní, utratím je tady. Obchody, pak kafíčko...pohoda.

Samozřejmě je v Ostravě více míst, kam ráda chodím. Moje nejoblíbenější kavárna je Jet Set, pak mám ráda i naši Zoo (a to o dost víc, než tu hnusnou brněnskou), ale o tom možná někdy jindy.

P.S. Zrovna dneska se do mého milovaného domova chytám. Doma jsme bohužel zrušili internet (protože babička ho jaksi nevyužívala..haha), takže nemůžu blogovat. Ale wifi v Karolině to jistí, takže vám možná do neděle podám i nějaký report.

Co vy a Váš domov? A jaký máte názor na Ostravu? 

11 komentářů:

  1. V Ostravě mám VŠ, je to fakt škaredé město a ten smog, to je něco.. Pocházím z Valašska takže se to nedá srovnat, vždycky se těším domů :) Ale je to město, tkž se mi líbí jak je vše blízko, tramvaje jezdí co 10min, můžu si vyzvednout vše osobně, prostě nezvyk pro vesana:D V Karolině se taky vždycky ztrácím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zase studovala střední na Vsetíně, a já, zvyklá na smog jsem měla problém na VS dýchat, jak tam byl čistší vzduch :D

      Vymazat
    2. :D Až takový nezvyk, jo? Mě třeba ovzduší v Ově nepřipadalo nějak jiné, horší, ale asi 3 dny v týdnu je málo na to, aby to plíce poznaly, nevím :)

      Vymazat
  2. Moc hezký článek :) Já jsem doma v malé vesničce na Moravě, ale taky už pobývám v Brně, kvůli VŠ. Ale doma je doma :)

    OdpovědětVymazat
  3. Do Ostravy bych se ráda podívala, kvůli Karolině a Stodolní, přiznám se, že jinak mě to do toho města moc netáhne...mám ho zafixované jako ošklivé město plné smogu, ale to jen díky fotkám a médiím, nevím, jaká je realita...ale do Karoliny bych chtěla, už kvůli Starbucksu! ( jo, je hrozně komerční a drahej, ale já to mám prostě ráda, je to pro mě vzácný :D )
    A máš pravdu, párty v Brně za moc nestojí, není tady skoro kam jít - buď je v klubu "černo", nebo jsem tam ve svých 21 letech nejstarší :D takže už dávám přednost spíš jen posezení s kamarádkama u vínka/koktejlu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo holka, s tím Brnem souhlasím. Buď černo, nebo si tam připadám stará (ikdyž v 21 vypadám na 15 a často se mě u vstupu ptají na občanku :D). A když už někam, tak jedině 2faces, kde pracuje kámoš, nebo někam sednout a v klidu pokecat. Mě už i ta hlasitá hudba kolikrát vadí :D

      Vymazat
    2. haha jsme na tom stejně, po mě občas taky chtějí občanku, a nejvíc mě urazilo, když ji po mě chtěla i prodavačka v Bille, kam jsem šla PRO DVĚ FRISKA! :DD
      taky mě ta hudba kolikrát štve, chci si povídat a neslyším nic:D ale když už někam jdu, tak do Caribicu, i když ne že bych z toho tam byla nějak nadšená...

      Vymazat
  4. Ja bydlim, da se rict, "pod Radhostem", ale prekvapive jsem ve svem oboru nasla praci jen v Ostrave. A jsem z toho takova nejaka... ehm. Predstava kazdodenniho dojizdeni me desi, ale predstava bydleni v Ostrave me primo drasa a vstavaji mi z toho hruzou me zbytky vlasu na hlave. No, prezili to jini, preziju to aj ja ze :) Jinak taky jsem hrala na klavir, az do maturity, ted na VS uz na to ale nemam cas, asi jsem to uz vsechno zapomnela. Takze akorat tak brouzdam po youtube a rikam si: Jo! To se taky jednou naucim.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tenhle článek mě moc zaujal a donutil mě zamyslet se, co pro mě znamená být doma a co bych si já do podobného článku dala. Já jsem doma v Brně, podle mě je to nejlepší město. Pomalu se ale asimiluju na Vysočinu do dědiny o 200 obyvatelích a je to pro mě hrozně těžké. Navíc to, že jsem z Brna je tam vnímáno jako velké stigma.
    Jediná zkušenost s Ostravou mám při návratu ze zájezdu, že s námi autobusák zabloudil a dostali jsme se až do nějakého koridoru pro šaliny, ještě štěstí, že zrovna žádná nejela s stihl vycouvat.
    Brněnská ZOO není ošklivá, jen je blbě do kopce;)
    Hannah

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný klavír,já teď hraju právě 8 let,skoro půlku života a jsem za to neskutečně ráda,že jsem jiná! :) Miluju to:)

    OdpovědětVymazat
  7. Takové články, to já můžu :) a s tou ZOO máš pravdu, v té brněnské jsem byla tak před 4 lety. a nic moc, to ta naše ostravská je zajímavější:)
    a kdo by neměl rád Karolinu:)) obchodů plno:)ideálka :)

    OdpovědětVymazat

Díky za komentář!